Наказ №192 від 28.12.2019

Житомирська гуманітарна гімназія №1

НАКАЗ

від    28  грудня  2019 року                          №192

 

Про  стан національно-патріотичного

виховання гімназистів, виконання

заходів реалізації

Стратегії національно-патріотичного виховання

 

Відповідно до Указу Президента України від 13.10.2015 року №580 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»,  Указу Президента України від 18.05.2019 р. № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», обласної програми з національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2018-2021 роки, затвердженої рішенням сесії Житомирської обласної ради від 31.05.2018 року №1021, на виконання наказу управління освіти Житомирської міської ради  №247 від 21.08.2018 з метою подальшої реалізації сучасної політики і стратегії держави, спрямованих на досягнення якісно нових результатів та активізації національного, військово-патріотичного виховання як однієї з головних складових національної безпеки України в Житомирській гуманітарній гімназії №1 здійснювалась системна робота в цьому напрямку.

Робота з патріотичного виховання спланована в річному плані гімназії у розділі «Національно – патріотичне виховання, формування ціннісного ставлення до суспільства і держави», а також в закладі розроблено та затверджено заходи Житомирської гуманітарної гімназії №1 щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання гімназистів на період 2018-2020 рр.

Питання організації національно-патріотичного виховання учнівської молоді розглядалися на педагогічних радах, нарадах при директорові, методичних радах.  Так на засіданні педагогічної ради розглядались питання «Про національно-патріотичне виховання в закладах освіти у 2019-2020 н.р.» (протокол №25 від 30.08.2019р.), «Про національно-патріотичне виховання гімназистів як фактор розвитку національної свідомості, громадянської активності» (протокол №2 від 26.12.2019р.)

Національно-патріотичне виховання учнів в гімназії здійснюється комплексно – через освітній процес, позакласну роботу, функціонування органів учнівського самоврядування та носить послідовний характер.

Працюючи над реалізацією Стратегії національно-патріотичного виховання, педагогічний колектив всю виховну роботу спрямовує  на виховання свідомого громадянина, патріота України.

Так, в навчальному закладі оформлений куточок державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами України – Гербом, Прапором, Гімном. Загальногімназійні заходи (флеш-моби, лінійки, конференції тощо) проходить під мелодію Державного Гімну України. Спільне виконання гімну мобілізує, організовує, підносить національний дух.

 З метою втілення ідеї державності у класних кімнатах обладнано куточки державної символіки, ведеться роз’яснення ідейної суті державних символів і правил їх використання, виховується позитивне ставлення до державних символів України, формується почуття поваги до них. Останнім часом стало престижним серед учнів носіння елементів державної символіки для підкреслення громадянства із почуття гордості за належність до держави.

Традиційними в гімназії стало відзначення Дня Збройних Сил України, українського козацтва, Дня Гідності та Свободи, вшанування жертв Голодомору, Дня  Соборності України, Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав, Дня вшанування пам’яті Небесної Сотні, героїв Крут, Дня Пам′яті та Примирення. До цих дат заплановані і проводяться різноманітні заходи: тематичні виховні години, уроки мужності, бесіди, зустрічі, уроки-реквієм, вікторини, літературно-музичні композиції тощо. Виховний вплив таких заходів спрямовувався на плекання в кожному учневі високого громадянського почуття приналежності до України, її народу. Велика роль у цьому належала учнівському самоврядуванню, вчителю історії, класним керівникам.

Форми, методи та прийоми роботи з національно-патріотичного виховання обиралися із врахуванням вікових особливостей учнів, їх уподобань й інтересів, традицій гімназії.

Популярними й ефективними формами національно-патріотичного виховання у 2018-2019 н.р. були:  екскурсійні поїздки визначними місцями України (кл. кер. Мухортов І.П., Карпельова І.В., Співак Т.Й.), відкриті виховні заходи учнів 10-А класу до Дня Збройних сил України (кл. кер. Скороход О.С.), учнів 8-А кл. до Дня пам’яті героїв Небесної сотні (кл. кер. Конончук Л.В.), учнів 9-Б кл. «Пізнаємо Європу разом» (кл. кер. Трясиборода Л.А.), виховні години «Збережемо наш скарб – рідну мову», «Я – держава – суспільство», уроки мужності до Дня Збройних Сил  України, мовний брейн-ринг до Дня української писемності та мови (пед..- орг. Муравська А.О.), участь команди гімназії у загальноміських змаганнях військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») (вч. Жданов А.О., пед.-орг. Муравська А.О.). Високий виховний ефект мали книжкові виставки, тематичні полиці, які висвітлюють події, пов’язані з боротьбою українського народу за свою державність, в гімназійній бібліотеці (бібліотекар Денисенко Л.І.); козацький турнір до Дня українського козацтва серед учнів 7-8 кл. (вч. Горецький А.О.); випуск тематичних стіннівок та «усних журналів» до Дня українського козацтва учнями 6-Акл. (кл. кер. Баранівська Н.В.), річниці  революції Гідності учнями 10-А кл. (кл. кер. Скороход О.С.), до Дня Збройних Сил України учнями 9-А кл. (кл. кер. Горбаченко С.М.), до Дня Соборності України учнями 8-А кл. (кл. кер. Конончук Л.В.), а також перший урок «Розкажемо Європі про себе», «Українці серед інших європейських націй» (5-9 кл.), «Будуємо демократичну країну» (10-11 кл), фото-флешмоб «Україна в кожному з нас» (до Дня Соборності України).

У І семестрі 2019-2020 н.р. високий виховний ефект мали різні форми роботи, серед яких варто відмітити: уроки мужності  до річниці створення Збройних Сил України за участі воїна АТО Седова Вадима Олеговича та волонтера Тимофієнко Дмитра Олександровича в 7-Б кл. (кл. кер. Карпельова І.В.),  відкритий виховний захід учнів 10-А класу «З Україною в серці» (кл. кер. Горбаченко С.М.), проведений за участі Козира Валерія Олександровича, військовослужбовця військової частини А1435. Заходи викликали глибокі емоційні переживання, сприяли формуванню в учнів почуття патріотизму, готовності стати на захист інтересів незалежної України. На схвальну оцінку заслуговують мовний брейн-ринг до Дня писемності та рідної мови (пед.-орг. Лайчук А.О.), козацький турнір між командами 7-х кл. (кл. кер. Баранівська Н.В.),  випуск тематичної стіннівки та усного журналу до Дня українського козацтва учнями 5-А кл. (кл. кер. Сердійчук Л.П.), учнями 6-Б кл. до міжнародного дня миру (кл. кер. Лайчук А.О.), тематичний захід «Від революції гідності до Країни гідності»  до річниці революції гідності для учнів 6-х класів (кл. кер. Лайчук А.О.).

Останнім часом отримав розвиток новий напрям волонтерської роботи – психологічна та моральна підтримка воїнів Збройних Сил України. Під час благодійного «Мистецького ярмарку» зібрано та передано на придбання необхідного спорядження для військових – учасників АТО грошові кошти, а також гігієнічні засоби, теплі ковдри, малюнки, листівки, листи. Гімназисти є активними учасниками акцій «Маленькі житомиряни – захисникам-розвідникам», «Віддай душі тепло – в АТО». Все це формує в учнів загальнолюдські ціннісні орієнтири, національну гідність, морально-психологічні якості громадянина-патріота.

Творчий пошук педагогів нових форм організації національно-патріотичного виховання призвів до тісної співпраці з різними соціальними інститутами: 95 окремою десантно-штурмовою бригадою м. Житомира; Житомирським військовим інститутом ім..Корольова; міським Управлінням ДСНС України у Житомирській області; Житомирською обласною організацією Товариства Червоного Хреста України; молодіжними громадськими організаціями, а також кінотеатром ім.. І.Франка з питань організації освітнього процесу із захисту Вітчизни та роботи з національного та військово-патріотичного виховання учнів.

Заступником директора з навчально-виховної роботи Дзядевич Н.В., соціальним педагогом Станевич І.М. протягом І семестру 2019-2020 н.р. було   здійснено моніторинг сформованості патріотизму, національної свідомості гімназистів 10-11 класів. Розглядаючи формування національної свідомості як організований цілеспрямований процес було взято за основу такі головні складові поняття «національна свідомість»: пізнавальна, ціннісна, поведінкова.

Пізнавальна складова передбачає: знання про власні національні ознаки (мова, історія, культура, особливості ментальності та національного характеру тощо) та ознаки інших спільнот, що є основою національної ідентифікації. Ціннісна складова відображає, наскільки учні відчувають потребу брати участь у позаурочній виховній роботі українознавчого спрямування, яке ставлення вони проявляють до національних цінностей і духовних надбань українського народу. Сформованість поведінкової складової передбачає здійснення активних дій старшокласників щодо реалізації себе в соціокультурній діяльності українознавчого спрямування. За цих умов учні мають проявляти самостійність, наполегливість, креативність.

На основі застосованих методик був проведений розподіл учнів за рівнями сформованості національної свідомості:

Рівні

Компоненти

Пізнавальний

Ціннісний

Поведінковий

10А

11А

10А

11А

10А

11А

Високий

6

5

6

8

8

7

6

7

4

Середній

17

16

13

15

12

12

15

15

12

Низький

5

3

6

5

4

6

7

2

9

          Актуальними завдання з національно-патріотичного виховання для колективу гімназії залишаються:

  • підвищення ролі учнівського самоврядування в організації загально гімназійних та класних заходів патріотичного виховання;
  • Активне використання педагогічного потенціалу батьківської громадськості у національно-патріотичному виховання гімназистів;

Виходячи із викладеного вище

НАКАЗУЮ:

  1. Вважати стан організації національно-патріотичного виховання у гімназії достатнім.
  2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Дзядевич Н.В.:
    • Активно залучати до національно-патріотичного виховання учнів громадські організації, представників організацій ветеранів АТО, військово-патріотичних клубів та військовослуж­бовців.
    • Особливу увагу приділяти вихованню правової культури, поваги до Конституції, законів України, державної символіки та історії.
    • Здійснювати контроль за проведенням годин спілкування щодо формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави.
    • Активізувати залучення батьківської громадськості до виховного процесу й пропагувати ідеї єдності України серед батьків.
  3. Педагогу-організатору Лайчук А.О.:
    • Забезпечувати активну участь учнів гімназії в різноманітних заходах національно-патріотичного спрямування, особливо під час про­ведення загальнодержавних свят.
    • Активізувати діяльність органів учнівського самоврядування під час підготовки і проведення загально гімназійних заходів.
  4. Класним керівникам 5-11 класів:
    • Формувати в учнів необхідні компетенції для успішної самореалізації в соціумі як громадянина, сім’янина, професіонала, носія української національної культури.
    • Проводити просвітницьку роботу з батьками з метою національно-патріотичного виховання молоді в сім’ї.
    • Активно залучати учнів класу, зокрема й у позаурочний час, до вивчення культури, історії України шляхом участі у позакласних заходах, фольклорних колективах.
    • Під час організації національно-патріотичного виховання активно використовувати факти з історії становлення української державності, українського козацтва, героїв визвольного руху, досягнень у галузях по­літики, освіти, науки, культури і спорту.
  5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Дзядевич Н.В.

 

Директор гімназії          М.А.Бохан          

                                                                                         

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

error: Content is protected !!